"Mentor manager is primair bedoeld voor (professionele) mentoren"

Mentor

Het idee om Mentor Manager te maken is ontstaan toen mijn partner een mentor praktijk begon. Ze had document beheer software nodig om haar administratie overzichtelijk te houden.

Mentor manager is dan ook primair bedoeld voor (professionele) mentoren in de zorgsector. Een mentor vertegenwoordigt en toetst het welzijn van de cliënt specifiek op het gebied van begeleiding, verzorging, verpleging en behandeling. Hiertoe zal regelmatig overleg plaatsvinden tussen de mentor en het team van behandelaren en begeleiders.

Om dit proces in goede banen te leiden is Mentor Manager een uitstekend hulpmiddel. Alle cliënten, maar ook alle professionele en persoonlijke relaties van de cliënt en van de mentor worden geregistreerd. Vervolgens kunnen logboeken van elke cliënt worden bijgehouden, die weer uitermate geschikt zijn voor de urenverantwoording naar de rechtbank. Elk type document kan worden gekoppeld aan cliënten, gewoon Word documenten, maar ook e-mails, foto's, geluidsbestanden, pdf's of andere office bestanden. De Office-invoegtoepassing (addin) is geschikt voor Outlook, Word en Excel. De Addin maakt in de Office applicatie (bv Word) een menu met mogelijkheden om documenten direct te openen vanuit of op te slaan in Mentor Manager. Voor Word is er ook nog een sjablonen functionaliteit, hiermee kan data uit Mentormanager worden samengevoegd met speciale Word sjablonen. Van deze sjablonen worden er een aantal als voorbeeld meegeleverd, maar u kunt ze ook zelf maken of personaliseren.

Voor een meer gedetaileerde beschrijving van Mentor Manager, kijk eens onder het kopje Software.